الاثنين، 31 مارس 2008

بسم الله نبدأ

السلام عليكم، من هنا نبدأ ونأمل ان تثمر مجهوداتنا عن شئ مفيد لبلدي الحبيبة دمياط. لست داعي سياسي ولا أنتمي لأي جهة أو جمعية. أنا دمياطي أصيل أعشقها حتى النخاع وأرى أنه من الواجب علينا أن ننفق بعض وقتنا من أجل هذه المحافظة الجميلة. وأرجو من كل التعليقات على المواضيع التي سوف تطرح هنا أن يكون الهدف منها هو دمياط وفقط. نحن هنا قد نصاحب تيار سياسي ما أو نعاد آخر.... سنشجع بعض الأشخاص (من أجل دمياط) وسنقاوم آخرين (من أجل دمياط) سيحدث هذا مرة أخرى بغض النظر عن التوجه السياسي فدمياط أولا وأخيرا وقبل أن نهاجر منها جميعا لنسكن أماكن أخرى.
Add to Google

هناك 3 تعليقات:

عبد الله يقول...

على بركة الله

طارق الدمياطي / الامارات يقول...

اشكرك جذيل الشكر اخي الدمياطي ...فكرة رائعه فدمياط تستاهل ذلك و اكثر و راس البر حبيبة قلوب الدمايطة حرام ذبحها بهذا المشروع...خيانه للبيءة و خيانه للوطن ان تباع صحة الناس بالمال...المشروع رفض تماما من اهل بورسعيد و اهل السويس و سمعت ان اهل السودان قد رفضوا هذا المشروع مع تلك الشركه..و طبعا مفيش اطيب من الدمايطه دايما حاضر جاهزين عندنا موارد تفضلوا ..بعض الناس اعرفهم يفكرون في الهجره من راس البر او دمياط الجديده بسبب المصنع الثاني الهائل للبتروكيماويات هناك... ربنا يستر علي صحه الناي .. اخوكم طارق الدمياطي / الامارات.

سمسمه يقول...

والله انا مش عارفه نعمل ايه بجد..نفسي بجد اعمل اى حاجه بس مش عارفه ..وكمان عايزة اشكرك على انك مهتم بس بجد انا خايفه اوى ومش عارفه ايه اللى فى ايدي ممكن اعمله..يعني ياريت لو حد يعرف يكلم عمرو اديب او 90 دقيقه او العاشرة مساءا او اى حد من وسائل الاعلام او المسؤلين..مش بس نتكلم اون لاين ونبعت تعليقات شجب وخلاص..طبعا مش بقلل من اهميه اننا نقول راينا فى التعليقات بس قصدي نفسي فى حركه ايجابيه حقيقه ..لازم نتحرك لان المصنع فعلا بيشتغلو فيه ليل ونهار وانا لسه عارفه قريب جدا اصلا بموضوع المصنع ده..وانا من دمياط الجديده فاكيد بقيت الجمهوريه ماتعرفش عنه حاجه..ياريت حد يقول حلول ايجابيه وسريعه ..وربنا معانا ويسامحنا ويعفو عننا ويرفع مقته وغضبه عننا..لان ده كله من ذنوبنا ومعاصينا واللى بيحصلنا ده اقل كتير اوى من اللى نستحقه..تعرفو الحل اللى بجد هيخلصنا من كل مشاكلنا هو ايه..ان كل واحد فينا يبدأ بنفسه ويبدأ يغير على اد مايقدر من الحاجات الحرام اللى بيعملها ويتوجه لربنا بقلب صافى وسليم..ساعتها بس اكيد ربنا ان شاء الله هيرضي عننا ويرفع عننا كل المصايب دى..انا عارفه انه صعب جدا انا نفسي مش قادره لان معاصينا وذنوبنا كتير اوى اوى بس على الاقل نحاول..والله المستعان